Friday, February 17, 2006

دایره های لغت

آدم ها بر خلاف چیزی که همیشه مطرح میشه، چند تا دایرهء لغت دارند. هر دایرهء لغت مربوط به یه موقعیته. دایرهء لغت موقعیت های رسمی، دوستان خیلی صمیمی، دوستان کمتر صمیمی(!)، دوست دختر/پسر و غیره.

معمولا اثر جنیست مخاطب با فرض ثابت موندن بقیه متغیرها بر میزان تفاوت این مجموعه ها از همدیگه خیلی زیاده.

من داشتم در مورد خودم فکر می کردم دیدیم تفاوت دایره های لغت من با هم دیگه از چند واژه تجاوز نمی کنه! ولی بعضی از دوستام(مثل همونی که جرقهء این مطلب رو زد!) با کمی اغراق میشه گفت اشتراک مجموعه هاشون تُهیه!!

اشتراکشون زیاد باشه بهتره یا کمتر؟

تعداد نظرها: 1

February 22, 2006 9:31 PM
توسط Blogger Mahdi ...

برای من که اشتراکش تهی‌یه. دلیلش‌هم خیلی ساده‌ست، یکی از دایره‌های لغتم خودش تهی‌یه!! (ولی با این همه حس می‌کنم که اشتراک دایره‌های ناتهی لغتم خیلی کمه)

 

Post a Comment

<< Home