Thursday, May 05, 2005

اجازه اقامت دانشجویی سوئد

Swedenدیروز برای درخواست اجازه اقامت دانشجویی رفتم سفارت سوئد. واقعا باعث تاسفه که بیست - سی نفر آدم نمی تونند توی یک صف بایستند و مدام در حال دعوا کردن سر اینکه کدوم یکی جلوتر بوده هستند! خدا یه صبری به برو بکس سفارت بده!

چون تقریبا اطلاعات متمرکزی در این مورد وجود نداره سعی می کنم همه چیز رو توضیح بدم که لااقل یه منبع در این مورد وجود داشته باشه.

ساختمان سفارت یک در کوچیک داره که یک پنجره هم کنارشه. اگه خواستید فرم درخواست ویزا بگیرید یا سوالی بپرسید می تونید از مسئول اونجا که پشت پنجره نشسته سوال کنید. اون در کوچیک (در ورودی ساختمان) باز می شه به یک اتاق حدودا 12 متری. بعد از اینکه کلی منتظر موندید تا شمارتون رو خوندند، وارد این اتاق 12 متری می شید. توی این اتاق 4 تا در به 4 اتاق دیگه باز می شه و یک پنجره بزرگ شیشه ای هم وجود داره که منشی سفارت پشت اون نشسته.

کسایی که ویزای توریستی می خوان بگیرند بعد از داخل رفتن وارد یکی از اون 4 تا اتاق می شن ولی دانشجوها با اون 4 تا اتاق کاری ندارند!

برای گرفتن فرم درخواست ویزای توریستی، از همون پنجره کوچیک می تونید فرم رو بگیرید و لازم نیست منتظر بمونید. اما فرم ویزای تحصیلی و تجاری و این جور فرم ها رو منشی سفارت می ده و باید صبر کنید تا برید داخل و از منشی دریافت کنید. برای اینکه وقتتون تلف نشده بهترین کار اینه که برید سایت اداره مهاجرت سوئد و هر فرمی که لازم داریم رو بصورت PDF دانلود کنید و پرینت بگیرید. (بهتره اول پر کنید و بعد پرینت بگیرید!)

مدارکی که برای درخواست اجازه اقامت دانشجویی لازمه :
1. فرم درخواست اجازه اقامت (قسمت 16 اون حتما باید پر بشه) + 1 کپی
2. 2 کپی از تمامی صفحات پاسپورت بجز صفحات خالی
3. پرینت حساب بانکی خودتون که به اندازه هزینه زندگی برای 10 ماه پول توش باشه (در حال حاضر هزینه زندگی 7300 کرون هستش و هر کرون 126 تومان) + 1 کپی
اگه پرینت حساب بانکی کس دیگه ای رو می خواهید ببرید :
4. تعهدنامه رسمی از طرف شخصی که قراره مخارج زندگی شما رو تامین کنه (همونی که پرینت حسابشو می برید.) + 1 کپی
5. دو قطعه عکس پاسپورتی روتوش نشده (مشخصات عکس رو می تونید اینجا به زبان فارسی! بخونید)
6. فیش بانکی به مبلغ 126000 تومان به حساب 1450 متعلق به سفارت سوئد، بانک صادرات شعبه صاحبقرائیه (شماره 3135) (قابل پرداخت در کلیه شعب)
7. نامه پذیرش دانشگاه + 1 کپی (اگه هنوز نسخه Hardcopy رو دریافت نکردید می تونید دو تا پرینت از ایمیلی که براتون فرستادند ببرید)

مدارک رو که تکمیل کردید، می رید سفارت و منتظر می مونید تا برید داخل، بعد، از پشت اون پنجره بزرگ که گفتم، مدارک رو تحویل منشی سفارت می دید. یک ماه بعد هم تماس می گیرید (معمولا خودشون تماس می گیرند) برای نتیجه.

در پایان هم حال کردم که سایت اداره مهاجرت سوئد JSPه D:

آدرس سفارت: خیابان پاسداران (به سمت شمال)، بعد از فرمانیه، خیابان بوستان، شماره 5
Excerpt: Yesterday, I went to Sweden Embassy in Tehran, to apply for residence permit as a student.

تعداد نظرها: 30

May 05, 2005 9:00 AM
توسط Blogger Caffeine ...

saLam ... merc az comment va tabrik be khatere weblog ,,, doroste angel fire ejaze nemide va baraye hamin ham man hamishe mineveshtam ke az "save target as" bayad estefade kard ... chon khoshbakhtane angelfire fekri be hale in rah nakarde bood:P ... vali beharhal kare eshtebahi bood bayad be fekre faza basham ,,, khosh bashi refigh

 
May 06, 2005 11:43 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

Sorry as I dont find any email in your blog(so I may conclude you dont like anyone to send you an email?) so let me put it here and ask you if I can have some Q's from you concerning studing in Sweden?

 
May 19, 2008 10:50 AM
توسط Blogger Meysam ...

Salam
Thanx, tozihate mofidi bood ama oon link ke dar morede aksa gozashte boodi kar nakard, soalam ine ke aksa baiad dar che sizi bashan.
age javab ro baram mail koni mamnoon misham : meisam_ela@yahoo.com

 
October 26, 2008 9:55 PM
توسط Blogger Kamran Bigdely shamloo ...

سلام
باید حتما پذیرش قطعی باشه یا شرطی هم میشه؟؟
آخه من اول تیر فارغ اتحصیل میشم و داشگاه کی تی اچ هم حدود اواسط مرداد شروع میشه. وقت کا
ایم میل من:
kbigdelysh@yahoo.com

خیلی خیلی ممنون

 
January 25, 2009 11:22 AM
توسط Blogger Unknown ...

salam.1soal dashtam.shayad khande dar bashe.vali mitonam az tarighe visaye toristi eghamat swiss ro begiram?mer az rahnamaton

 
January 25, 2009 11:25 AM
توسط Blogger Unknown ...

khatereh hastam.emailam khatere67@gmail.com
age javabamo mail koni vaghan lotf mikoni mer30

 
March 22, 2009 1:40 PM
توسط Blogger nazanin ...

salam
che khoob ke in blog ro payda kardam.
man mikham baraye licance az sweden paziresh begiram.ama dar morede reshteha dar stokholm chizi nemidoonam va hamintor darmorede sharayete pazireshe daneshgaha va madareke orede niyazeshoon nemidoonam.mishe madareke morede niyaz baraye paziresh daneshgahaye sweden va sharayete paziresh ro dar reshteye tarahiye dakheli ya tarahi lebas baram benevisi?

 
September 03, 2009 11:09 PM
توسط Anonymous mehri ...

یه سوال-آیا ویزای دانشجویی سوئد، شینگنه؟ آخه جند سال چیش من رفتم سوئد برای یک دوره کوتاه مدت تحصیلی 2 ماهه.رو ویزام نوشته بود شینگن- ولی الان که برای یه فرصت تحصیلی یک ساله دارم میرم روش ننوشته شینگن-میخواستم بدونم بلاخره این ویزای دانشجویی من شینگن هست یا نه

 
September 03, 2009 11:12 PM
توسط Anonymous mehri ...

یه سوال(شاید هم خنده دار!)-آیا ویزای دانشجویی سوئد، شینگنه؟ آخه جند سال چیش من رفتم سوئد برای یک دوره کوتاه مدت تحصیلی 2 ماهه.رو ویزام نوشته بود شینگن- ولی الان که برای یه فرصت تحصیلی یک ساله دارم میرم روش ننوشته شینگن-میخواستم بدونم بلاخره این ویزای دانشجویی من شینگن هست یا نه-ممنون میشم اگه به ادرسم جواب بدی
(mehrnossh.naby@gmail.com)

 
September 09, 2009 3:58 PM
توسط Blogger Unknown ...

salam.lotfan bego chetori bayad az daneshgahaye swed paziresh begiram.man reshtam moshavere va maghtae tahsilim foghe lisanse.mikham baraye doctori edame tahsil bedam.

 
September 26, 2009 2:38 PM
توسط Blogger Unknown ...

سلام
ممكنه لطفا بفرماييد براي دريافت پذيرش خودتان راسا اقدام كرديد يا از طرق آژانسهاو...؟
پروسه دريافت پذيرش چه مدتي هست و اگر خودتان اقدام كرده ايد پروسه آن را توضيح بفرماييد.
ممنونم
آدرس ايميل من اينه
azita_momeni@yahoo.com

 
October 06, 2009 3:25 PM
توسط Anonymous Anonymous ...

سلام !!!با تشکر ازتون برای وبلاگ من میخواستم برای تحصیل در سوئد اقدام کنم میشه منو راهنمایی کنین!!راستی من نامزد دارم میخواستم ببینم اگه جدا اقدام کنیم بهتره یا ازدواج کنیم و همچنین من لیسانس اقتصاد دارم خلاصه میخام برم اونجا ماندگار شم میشه کمکم کنین اینم ایمیلم hoornaz_giahchaie@yahoo.com

 
October 13, 2009 8:58 PM
توسط Anonymous Anonymous ...

سلام من لیسانس فیزیک دارم می خواستم بپرسم میشه برای تحصیل در سوئد بورسیه تحصیلی گرفت؟
میل من اینه:
sahelekavir_m@yahoo.com

 
October 25, 2009 1:34 PM
توسط Anonymous Anonymous ...

سلام
من لیسانس حسابداری دارم و می خوام بدونم آیا میتونم برای فوق لیسانس از طریق بورسیه برای این رشته اقدام کنم؟
اگر میشه از کجا باید شروع و چه مراحلی را باید طی کنم؟
ممنون میشم اگه جواب رو به آدرس میلیم بفرستی
maryam.painter@gmail.com

 
November 15, 2009 12:00 PM
توسط Blogger mimABBA30 ...

سلام
دستت درد نکنه از توضیحاتت
میخوام بدونم خانه هایی که اونجا هست آیا وسایل هم داره؟ اگه داره چیا داره؟
ضمنا هزینه های زندگی رو هم میتونی شرح بدی؟ هر چی به روز تر باشه بهتره
دستت درد نکنه هر چی بیشتر بگی بهتر میتونم تصمیم گیری کنم
من همسرم و پسر 2 ساله ام هم همراهم هستن ولی شما هزینه های یک نفر رو بگو من خودم حساب میکنم
مرسی
MohammadAbbasi@yahoo.co.uk

 
February 04, 2010 11:26 PM
توسط Anonymous Anonymous ...

سلام
أقا ميشه براي ما هم بكين كه به جه بهونه اي ميتونم اونجا موندكار بشم من ديبلم رياضي و فيزيك دارم البته قصدادامه تحصيل رو دارم ولي ميكم بعد ازاينكه تحصيلم تموم شد ديكه برنكردم همونجا بمونمواكه راهي داره حتما بهم بكين جون ديكه حالم از ايران بهم ميخوره بيشتر از اين نميتونم بمونم.خيلي ممنون ميشم از راهنماييتون.اينم ميل من:sina_seiko2008@yahoo.com

 
February 05, 2010 9:39 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

سلام
أقا سوال فني داشتم كفتم اكه اقامت براي جند ماه بكيريم بعد از جند ماه كه اقامتم تموم شد,اكه برنكردم جي ميشه؟
جواب اين سوالم رو اكه بدين خيلي ممنون ميشم اين سوال رو از هركي برسيدم جوابشو نميدونه.
با تشكر فراوان

 
February 05, 2010 9:45 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

كسي هست جواب سوال منو بده؟

 
March 03, 2010 10:52 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

ببین عزیزم کسی که ویزای دوماه و یا سه ماه می گیره باید سر تارخ برگردد چون اسم تمام ایرانیها به بد قولی معروف می شود و به بقیه دیگه ویزا نمی دهند. از طرف دیگه اگه بخواهی بمانی باید پناهنده شوی که وضعیت بسیار بدی را باید آنجا تحمل کنی که بعد از یکسال برمی گردانتان حتی اگر سکته کنی یا پایت را بشکنی و دیپورت می شوی در کمپ باید با سومالی و .... زندگی کنی که بسیار کثیف و خطرناک هستند.

 
March 03, 2010 10:56 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

عزیزان دانشگاه سوئد تا سال 2011 رایگان است منتها شما باید در دانشگاه های زبان انگلیسی در س بخوانید که رشته های محدودی دارد و زبان انگلیسی پرفکت باشد و مدرک تافل و یا غیره داشته باشد و باید ماهی 2 میلیون برای امورتان در نظر بگیرید. اجازه کار هم نمی دهند.هوا بسیار سرد است و باید 3 شلوار 2 کاپشن بپوشید تاکسی اونجا از 50 هزارتومان کمتر نیست. دکتر باید وقت بگیری که حداقل 2 هفته طول می کشه تازه دوبار باید پول بدهی بیمه نیستید.

 
March 03, 2010 10:58 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

اگر کسی دندانش در سوئد خراب شود باید 700 هزار تومان داشته باشد.

 
May 10, 2010 4:43 PM
توسط Anonymous faeza ...

salam hamsafar!
mamnun babate etelaate daghighi ke inja gozashti.man in postet ro print gereftam ke farda ba xodam bebaram sefarat! hesabi be dardam mixore.

 
June 15, 2010 9:37 PM
توسط Anonymous merhnoosh ...

salam khaste nabashid.merci az rahanamaiton.khodaro shokr k in weblogo peyda kardam.
rastesh man mikham vase gootenberg apply begiram be ehtemale ziad daneshgahe chalmerz.man foghe diplome computer hastam az daneshkade haye fani o herfeie.madarekemo tarjome kardam ke befrestam.mishe rahnamaiem konin ke che proce ie ro bayad poshte sar bezaram? man dar hale takmil kardane zabanam hastam hatman bayad madrak ielts ro hamzaman ba frestadane madrake daneshgahim bebaram?
mamnoon misham age rahnamaiem konid.mochakeram

 
June 15, 2010 9:42 PM
توسط Anonymous mehrnoosh ...

ye soale dige az hooreton daram :
man mitoonam reshtye morede akaghamo bekhoonam be jaya computer? akhe man diplome computer daram nemishe ye chize dge bekhoonam?
age betoonin behem email bedid mamnoon misham
minooshr@ymail.com

 
July 05, 2010 7:26 AM
توسط Anonymous zamani_maryam60@yahoo.com ...

سلام
با تشكر از اطلاعاتي كه در وبلاگ قرار داده بوديد من يك سري سوال شخصي نيز داشتم. مي خواستم بدونم كه من مدرك ليسانس اقتصاد دارم ولي مي خوام از اول بخونم و مدرك ديپلمم را ارائه بدم چيكار بايد كنم در ضمن الان در حال گذراندن دوره آيلس هستم و هنوز مدركش را ندارم مي تونم بعد اون را ارائه بدم يا در ابتدا ضروري است. همچنين خودم مي تونم اقدام كنم يا حتماً بايد از طريق آژانس باشه و حتماً بايد اول از دانشگاه مورد نظر پذيرش بگيرم و بعد مداركم را به سفارت ارائه بدم يا نه؟در ضمن اگر بخوام از ديپلم به بعد ادامه بدم ايلس جنرال مي خواد يا آكادميك.با تشكر از كمك شما اردس ايميل من: zamani_maryam60@yahoo.com

 
August 26, 2010 4:01 PM
توسط Anonymous Anonymous ...

salam! mikhastam bedonam shoma etelaee darbareye vizaye tejari va kar darid age darid lotfan ma ro dar jarian bezarid. pedaremon daromad ke to internet yechiz darbarash peyda konim vali nashod.
mamnooooooooooooooooon

 
August 26, 2010 4:04 PM
توسط Anonymous Anonymous ...

lotfan age tonestid rahnamayee konid be www.moshool.blogfa.com sar bezanid!!!!!!!!!!! mamnoooooooooooooooooooooooooon

 
December 14, 2010 8:26 PM
توسط Anonymous دثلشق ...

salam.man negaram 17 sale.
man mikham baraye zendegi,tahsil va edameye varzesham beram sweden.
man chetori mitonam eghdam konam.?
man sweden ashna ham daram.albate man chandin hokme ghahremani shena ham daram,dadam ta tarjomash konan.madrake nejat gharighi ham daram.
hala ba in chiza chetori eghdam konam.kheyli ham ajaleie.mamnun misham age komakam konid.
age mishe javabesho be Alireza.ghavimi@yahoo.com mail konid.

 
December 14, 2010 8:26 PM
توسط Anonymous negar ...

salam.man negaram 17 sale.
man mikham baraye zendegi,tahsil va edameye varzesham beram sweden.
man chetori mitonam eghdam konam.?
man sweden ashna ham daram.albate man chandin hokme ghahremani shena ham daram,dadam ta tarjomash konan.madrake nejat gharighi ham daram.
hala ba in chiza chetori eghdam konam.kheyli ham ajaleie.mamnun misham age komakam konid.
age mishe javabesho be Alireza.ghavimi@yahoo.com mail konid.

 
September 12, 2012 11:49 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

سلام، من دانشجوی سال آخر فیزیک(لیسانس) هستم.میخوام برای سال دیگه برم سوئد.امکان گرفتن بورسیه از دانشگاه های سوئد هست؟ اگه بورسیه بگیرم ،دوباره باید حساب بانکیم پر باشه؟اگه سوئد فامیل داشته باشیم نمیشه به جای حساب بانکی از تضمینی که م
فامیلمون میده به عنوان حمایت، استفاده کرد؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید:
astronomer.17@gmail.com

 

Post a Comment

<< Home