Friday, February 03, 2006

جنگ جهانی سوم

امروز سر نهار این رفیق برزیلی ما کلی نگران جنگ جهانی سوم بود!
ازون طرف که ملت مسلمون دارن خودشون رو سر این کاریکاتوری که روزنامه یلاندز پوستن دانمارک چاپ کرده جِر می دنو هی پرچم آتیش می زنند(1)، از اون طرفم که دانمارک به بهونه آزادی بیان هیچ رقم کوتاه نمیاد و تازه چند تا روزنامهء دیگه توی آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا دوباره چاپ کردن این کاریکاتورها رو. قضایای فراخوندن سفیرها و بستن سفارت خونه ها و تحریم کردن محصولات دانمارک هم که داستان خودشو داره. این از بهم ریختن فجیع اوضاع توی اروپا که هی هم داره خراب تر می شه. همه هم که دارن میزنن به تیپ ایران سر قضیه انرژی هسته ای و قضیه ارجاع به شورای امنیت و جواب ایران هم یه بخش دیگهء داستانه.

خلاصه هم جنگ مذهبیه و هم چند تا قاره درگیر قضیه هستند. پیش بینی نوستراداموس رو هم که اضافه کنی به قضیه، نتیجه اش اینه که باید منتظر بشینی که سر این داستان مسلمونا چند تا بمب توی اروپا منفجر کنند، بوش هم بیاد یه سخنرانی بکنه که تروریسم داره فلان می کنه و بهمان می کنه (2) و باید دنیا رو ردیف کرد از دست تروریسم و خلاصه شروع جنگ جهانی سوم!

چنین اتفاقی که نمی افته ولی خوشبختانه اینجا یه کمی اَمنه (آخر حس هم نوع دوستی!!!). سوئد 200 ساله جنگ ندیده، توی جنگ جهانی دوم هم شرکت نکرده، ارتش درست و حسابی هم نداره، بنابراین زیاد قاطی این قضایا نیست.

(1) یکی از استادهام می گفت توی اسکاندیناوی بر خلاف آمریکا، ملت خیلی به پرچم و اینجور چیزا اهمیت نمی دن که بخوان از آتیش زدنش ناراحت بشن. زیاد با یه تیکه پارچه واسشون فرقی نداره. D:
(2) چند دقیقهء پیش خوندم که آمریکا هم طرف مسلمونا رو گرفته.

تعداد نظرها: 0

Post a Comment

<< Home