Thursday, May 05, 2005

نمایشگاه کتاب

امروز رفته بودم نمایشگاه کتاب. به نظر شما باعث تاسف نیست که بعد از n سال برگزاری نمایشگاه هنوز نمی تونند تعداد نقشه (نقشه نمایشگاه) مورد نیاز رو تخمین بزنند بطوری که امروز از ساعت 11 صبح نقشه تموم شده بود و هر جا که می خواستی بری باید دهن خودت رو سرویس می کردی!

نرم افزار جستجوی کتاب نمایشگاه رو هم فکر کنم برادر زاده مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی نوشته بود!!! وقتی با «ادوارد» به عنوان نویسنده جستجو می کرد، نتایج کاملا پرت و پلا بود ولی اگه با «ادوارد دوبونو» جستجو می کرد، درست می آورد. برای اسم کتاب و بقیه قضایا هم همینطور، حتما باید اسم کامل رو جستجو می کرد تا بتونه پیداش کنه و با کلید واژه تقریبا هیچ وقت جواب درست نمی داد!!!

یه سری station هم توی نمایشگاه پخش بود که بالاش نوشته بود Information Kiosk. اولش کلی کف کردم!!! پیش خودم گفتم دمشون گرم، چقدر خارجی شدند اینا!! وقتی رفتم کتاب جستجو کنم، دیدم فقط می تونی اسم (یا سایر مشخصات مثل حوزه فعالیت و ...) شرکت بدی و محلش رو توی نمایشگاه پیدا کنی!!! در واقع یه چیز عامی درست کرده بودند که به درد تموم نمایشگاهها بخوره، ولی متاسفانه زیاد به درد نمایشگاه کتاب نمی خورد!

سایت نمایشگاه رو هم که کلا بی خیال شو!!! کتابی رو که امروز خریدم با هر کدوم از مشخصاتش که جستجو می کنم، پیداش نمی کنه! ظاهرا هیچ داده ای پشت قضیه وجود نداره!!!

خلاصه که به نظرم افتضاح بود، پدرم در اومد تا تونستم فقط چندتا از کتابهایی که می خواستم رو پیدا کنم.
Excerpt: Today, I went to Tehran International Book Fair. You wouldn't know how awful it was. No map was available from 11:00 AM and Search Application couldn't search by keywords. Besides, you should forget about the list of the books in the fair website! It really sickened me!

تعداد نظرها: 0

Post a Comment

<< Home