Monday, May 23, 2005

High 5

High 5دو هفته ای هستش که با گروه High 5 بد فرم حال می کنم. اول که آلبوم رو گوش کردم خیلی بی مزه بود ولی بعدش دچار خارش مغزی شدم!
یک گروه رپ ایرانی هستند توی تورنتو (کانادا) و هدفشون اینه که سبک تازه ای از موسیقی ایرانی رو ایجاد کنند. گروهشون شامل 5 نفر (دو پسر و سه دختر) می شه به اسمهای مهرداد (خواننده)، آرمان (Rapper)، جاسمین، لیلا و استیسی بی. البته اون سه تا خانم آخر رو من تا حالا نشنیدم توی هیچ آهنگی بخونند ولی توی ویدئو هاشون می رقصند. آهنگ هاشون هم فارسی-انگلیسی هستش.
دوستانمون تا حالا یه سری آهنگ دادند بیرون که توی سایتشون برای دانلود گذاشتند و توی اکثر این بلاگ های فارسی که آلبوم هایی رو برای دانلود می ذارند هم پیدا میشه. آلبوم اولشون رو به نام «مدار بسته» بزودی وارد بازار می کنند. آهنگ هایی که من ازشون شنیدم اینا هستند:


1. Dooset Daram
2. Bizaram
3. Khooneye Cheshmam
4. Yadam Miad
5. Tara
6. Too Soon

آهنگ Bizaram رو از بقیه بیشتر دوست دارم. فکر می کنم سبک این آهنگ بیشتر به Trance نزدیکه. ازون آهنگ های مخصوص پارتیه، دیروز که توی دانشگاه داشتم گوش می کردم، به سختی می تونستم خودمو کنترل کنم که صاف راه برم! از آهنگ های Dooset Daram و Too Soon رو هم خیلی خوشم میاد. ریتم های زیبایی دارند. نکته ای که بنظرم توی این دو آهنگ خیلی جالبه استفاده از «لحن» هستش، بخصوص که از لحن نجواگونه زیبایی هم استفاده کردند. (چیزی که در خیلی از آهنگ های ایرانی وجود نداره)

آدرس سایتشون www.persianrap.com هستش که آهنگ هاشون رو هم می تونید از قسمت Download، دانلود کنید.

به نظرم قدم بسیار مثبتی هستش. کلا همیشه طرفدار کارهای جدید توی موسیقی ایرانی هستم چون تست آلترناتیو ها باعث رشد میشه، بخصوص که توی موسیقی ایرانی «سبک» اونقدر ها جا نیافتاده و همه کما بیش یه جور می خونند (حتی اگه بخوایم سبک قایل بشیم، از انگشتان دست شاید تعدادشون تجاوز نکنه).


Excerpt: High 5 is a new persian rap group in Toronto. It is consisted of 2 boys (Mehrdad and Armand) and 3 girls (Jasmine, Laila and Stacy B). Their songs are mixture of Persian and English. Their debut album which is named "Madaar Baste", will be released soon.

تعداد نظرها: 1

May 26, 2005 10:01 AM
توسط Anonymous Anonymous ...

Thanks for introducing them. Different Iranian music style. I just vomit to hear the same music for ages. Iranian music need some variation!

 

Post a Comment

<< Home