Sunday, April 02, 2006

صداقت

خیلی ها - از جمله خود من - اعتقاد دارند که صداقت جزو پایه ای ترین اصول یک رابطهء دوستی هستش. منظورم از دوستی انواع مختلفش شامل دوست معمولی، دوست دختر/پسر، دوستی با همسر و ... هستش. هر چه میزان صمیمیت بیشتر باشه، اهمیت صداقت هم بیشتر میشه.

یه کم ولی اگه با صداقت راجع به «صداقت» فکر کنیم می بینیم که صداقت مطلق هیچوقت نمی تونه به قوی شدن یه رابطه کمک کنه! همیشه یه چیزایی وجود داره که آدمها به دلایل مختلف که می تونه به سادگی ناراحت نشدن طرف مقابل باشه، مخفی می کنند و آشکار شدنشون معمولا مشکل ایجاد می کنه. این موضوع قابل انکار نیست! فقط کافیه حداقل با خودتون صادق باشید تا ببینید چه چیزهایی هست در شما، که دوستتون نمی دونه و شما هم تلاشی در جهت ایجاد آگاهی در اون مورد نمی کنید. این ساده ترین حالتش بود! یه کمی که بیشتر فکر کنید می تونید برید سراغ چیزهایی که از مطرح شدنشون فرار می کنید چون نمی خواهید مخفی کردن یه موضوع رو به دروغ گفتن تبدیل کنید! هر چی ادامه بدید می تونید به حالت های حادترش هم برسید.

می دونم که میشه کلی بحث کرد که صداقت چیه و چیا رو شامل میشه و چیا رو نمیشه. ولی فکر نمی کنید همهء اینها تنها یه ابزاری شده برای توجیه خودمون؟

خلاصه اش اینکه ... هنوز فکر می کنید خیلی صادقید؟

تعداد نظرها: 2

April 03, 2006 1:04 AM
توسط Blogger Kambiz Malakooti ...

آقا یه نکته ی دیگه هم هست. بعضی چیزهارو خیلی دوست داری بیان کنی تا صادق باشی ولی فرصتش پیش نمی یاد.

مثلا من معتقدم آدم می تونه در یک زمان تا چهار همسر و ضمنا هر تعداد عاشق و معشوق داشته باشه و خیلی طبیعیه و خیلی دوست دارم دوستام مخصوصا دوستان مونثم این رو بدونن، ولی هیچ وقت فرصتش پیش نمی یاد این رو بیان کنم یا شایدم روم نمیشه. یعنی آخه آدم الکی که نمی تونه این قضیه رو بگه. این واقعا مشکل حادیه امیدوارم دچارش نشی

 
April 03, 2006 12:42 PM
توسط Blogger Daily Memoir ...

من فکر می کنم همونطوری که گفتی روت نمیشه. اکثر اوقات ما وقتی می خوایم یه موضوعی رو مطرح کنیم شرایط رو مدیریت می کنیم تا فرصت رو پیش بیاریم. برنامه ریزیش سخت نیست، اما گاهی اوقات گفتنش...!

 

Post a Comment

<< Home